ما کمک میکنیم اقامت و سفر جلفا برای شما تبدیل به خاطره ای به یاد ماندنی شود

مسابقه تیراندازی با کمان در جلفا
پخش ویدیو

جاذبه های تاریخی و طبیعی جلفا در کنار مراکز خرید مدرن آن باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از مکان های دیدنی جلفا به این شهر مرزی سفر کنند. از طرف دیگر شهر جلفا، به دلیل واقع شدن در نقطه صفر مرزی پذیرای مسافران ارمنستان و نخجوان است. این موضوع باعث شده جلفا گزینه مورد علاقه بسیاری از تورهای مسافرتی، سفرهای خانوادگی ،تیمهای دوچرخه سواری، کوهنوردان و طبیعت گردان باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه ها میپردازیم. 

البته شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه جستجوی جاذبه های تاریخی و طبیعی جلفا، مکانهای مورد نظر خودتان را به راحتی بیابید.

جاذبه های طبیعی جلفا

منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا که بخشی از آن است به سبب واقع شدن در میان رود ارس و کوههای متعدد منطقه، جاذبه های طبیعی بینظیری دارد. مسافران ارس شانس بهره مندی از مناظر زیبای حاشیه رود ارس، کوهپیمایی در دامنه کوههای بلندی مثل کیامکی و گشت و گذار دربخشی از جنگلهای چشم نواز ارسباران را هم زمان تجربه میکنند. در فصل بهار و در اغلب سالها که بارندگی مناسب وجود داشته باشد، دشتهای جلفا پر از شقایق های زیبا میشود که مسافران و گردشگران را مجذوب خود میکند. در تابستان روستای قشلاق و آبشار ماهاران خنکای دلپذیرش را نثار شما میکند. در پاییز و زمستان هم هوای منطقه انقدر سرد نیست که نتونید از جاذبه های تاریخی و طبیعی جلفا لذت ببرید.

دشت-شقایق-جلفا
جاذبه های تاریخی و طبیعی جلفا،کاروانسرای-خواجه نظر-جلفا

جاذبه های تاریخی جلفا

گفته شده که در زمان صفویه تعدادی از اهالی جلفای آذربایجان به جلفای اصفهان کوچ داده شده اند که محله ای به همین نام در اصفهان ایجاد شده. برخی از منابع هدف از این کوچ را انتقال تجربه تولید ابریشم به مناطق دیگر ایران عنوان میکنند. به هر حال فعلا ما در ایران دو جلفا داریم. جلفای اصفهان و جلفای آذربایجان یا همان جلفای ارس.

پرورش کرم ابریشم از دیرباز در این منطقه رونق داشته و الان هم در چندین روستا همچنان وجود دارد. شما میتوانید کلیسا، حمام، قلعه، کاروانسرا و دیگر بناهای تاریخی جلفا و منطقه آزاد ارس را با فاصله های نه چندان زیاد از سایر مراکز تفریحی؛ بازدید نمایید. اغلب بناهاب تاریخی شهرستان جلفا بدون نیاز به تهیه بلیت قابل بازدید هستند.

برای مشاهده هر یک از جاذبه های گردشگری جلفا کافیست روی آن کلیک کنید