همه چیزهایی که باید برای خرید از جلفا بدانید + آدرس مراکز خرید جلفا

خرید ارزان از جلفا از مهمترین دلایل سفر گردشگران به این منطقه است.  چرا که برای خرید چیزهایی مثل محصولات شوینده، لباس های راحتی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی و خوراکیهای خارجی فروشگاه های جلفا و بازار جلفا قیمت، تنوع و کیفیت خیلی خوبی دارند. طی سالهای گذشته و با فراگیر شدن خرید های اینترنتی امکان خرید غیر حضوری هم برای همشهریان غیرمقیم و مسافران فراهم شده. نمایندگی تیپاکس جلفا هم امکان ارسال مطمئن و سریع را فراهم کرده. ما در این پست همه اطلاعات موردنیاز برای خرید از جلفا را گردآوری کرده ایم.

مهمترین مراکز خرید جلفا کدامند و کجای شهر واقع شدن؟

یشتر کسانی که برای خرید به جلفا میان معمولاً به غیر از فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که به صورت پراکنده در سطح شهر و مبادی ورودی به چشم می‌خورند، دو تا مسیر مهم رو برای گشت و گذار و خرید انتخاب می‌کنند که به راحتی هم با وسایل نقلیه عمومی و هم با وسیله شخصی در دسترس است.

فروشگاههای جلفا در محدوده فلکه عاشورا تا میدان گمرک

بازار روسها قدیمی ترین بازار جلفاست. حدود ۲۰ سال پیش که اولین بار این محل با عنوان بازارچه مرزی افتتاح شد، کمتر کسانی فکر می‌کردند که شاهد رشد و توسعه این چنینی در مورد مراکز خرید و بازارهای جلفا باشیم.

بازار روس ها که قبلاً با عنوان بازارچه مرزی معروف شده بود، حدفاصل بین فلکه عاشورا و میدان گمرک جلفا واقع شده. این مسیر یک مسیر خیلی عالی برای کسانی هست که می‌خواهند با یک پیاده روی کوتاه کمتر از ۱ کیلومتر تعداد زیادی فروشگاه بزرگ بازار و مرکز خرید را ببینند و قیمت ها را به راحتی با هم مقایسه کنند.

در طول این مسیر به غیر از بازار روس ها بازار آراز که در بین مردم محلی به آراز بازاری معروف است را می بینید و همچنین مرکز خرید سیتی سنتر که چسبیده به بازار آراز هست و تعدادی فروشگاه بزرگ لباس لوازم‌اشپزخانه که در طول مسیر و حدفاصل بین بازار روس‌ها و بازار آراز واقع شده

فروشگاههای جلفا در محدوده جاده کلیسا

مسیر بعدی که بسیار مورد توجه مسافران و افراد منطقه است جاده کلیسا در این مسیر تعداد زیادی مرکز خرید و فروشگاه بزرگ وجود دارد. اما مهمترین آنها مرکز خرید مدرن ستارخان است که تقریبا همه محصولات در آن مرکز خرید شعبه دیگری دارند. و شما می توانید با مراجعه به این مرکز ضمن خرید انواع شوینده، لباس، مواد خوراکی و محصولات آشپزخانه از امکانات رفاهی آن مرکز خرید مثل کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، پارکینگ بزرگ و قرعه کشی های ادواری این مرکز لذت ببرید.

شما اگر با وسیله شخصی بخواهید به این مراکز خرید بروید می توانید ماشین خود را در نزدیکی یکی از این مراکز در پارکینگ های پیش‌بینی شده پاک کنید و و همه مراکز خرید و فروشگاه های نزدیک به پارکینگ را با پیاده روی ببینید. یا اینکه با استفاده از تاکسی به محل مورد نظر بروید و در محدوده فروشگاه ها و مراکز خرید که به صورت متراکم و نزدیک به هم واقع شدن پیاده روی کنید و خریدتان را انجام دهید.

چهار مرکز خرید و بازار مهم جلفا که همه مسافران و گردشگران و البته مردم محلی منطقه از انها دیدن میکنند عبارتند از:

البته تعداد زیادی مرکز خرید و فروشگاه بزرگ هم در داخل و اطراف شهر ساخته شده. اما معمولا با توجه به فرصت اندک مسافران ما توصیه میکنیم در ابتدا از این چهار مرکز دیدن کنند. مخصوصا که این بخش از بازار جلفا با وسیله نقلیه عمومی هم در دسترس هست.

مزایای سر زدن به مراکز خرید جلفا

مثلا سه مورد اول یعنی بازار روسها، بازار آراز جلفا و سیتی سنتر جلفا به فاصله حدود یک کیلومتر از هم واقع شده اند. مرکز خرید ستارخان ارس هم در مسیر جاده کلیسا و نزدیک به پارک درنا، کاروانسرای خواجه نظر و رستورانش، پارک کوهستان و کلیسای سنت استپانوس واقع شده و به همین دلیل برای مسافران جذابیت بیشتر دارد. چون در امتداد یک جاده تعداد قابل توجهی از مراکز تفریحی و تجاری و تاریخی را میتوانند ببینند.

از دیگر مزیتهای مراجعه به این مکانها این است که:  

  • این مراکز همگی دارای محل مناسب برای پارک وسیله نقلیه هستند
  • مراکز خرید مدرن و مجهر به پله برقی هستند
  • خدمات رفاهی مناسب نظیر سرویسهای بهداشتی تمیز و محل مناسب تهیه غذا و خوراکی در آنها تعبیه شده است
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیار مطبوعی دارند و برای مراجعه در تمام فصول سال مناسب هستند.
  • شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از فروشگاهها و برندها را در یک مجتمع دارید و به راحتی میتوانید قیمتهارا مقایسه کرده و انتخاب کنید.

مردم منطقه جلفا هم از شهرها و روستاهای اطراف به صورت دوره ای به مراکز خرید جلفا سر میزنن تا از محصولات جدیدی که ارائه میشه مطلع بشن. ما پیامهای زیادی از مخاطبین سایت و اینستاگرام ارسیار دریافت میکنیم مبنی بر اینکه

آیا مراکز خرید جلفا روزهای پنجشنبه و جمعه باز هستن یا نه؟

لازمه به اطلاع همه دوستان برسونیم که اتفاقا روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین تعداد مغازه ها تو مراکز خرید باز هستن. در ایام دیگر هفته ممکنه برخی از صاحبان فروشگاهها خیلی خودشون رو ملزم ندونن به بازکردن مغازه ولی چون در روزهای تعطیل و آخر هفته حجم مسافران جلفا و تورهای جلفا زیاد هست، بیشترین تعداد فروشگاهها در این روزها آماده ارائه محصولات به مسافران عزیز هستند.

البته فروشگاهها و مراکز خرید جلفا محدود به مواردی نمیشه که در حال حاضر خیلی معروف شدن و اتفاقا تعداد فروشگاههای بیشتری هم دارن و ما هم به طور اختصاصی تو ارسیار معرفی شون کردیم. فروشگاههای بزرگ دیگری هم در مرکز و مبادی شهر جلفا وجود دارن که محصولاتی با توع و کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه میکنن.

بازارچه مرزی جلفا الان دیگه شامل چندین مرکز خرید و بازار بزرگ شده؛ ولی قبلا کل بازار جلفا که بهش میگفتن بازار مشترک شامل محدوده ای به اندازه بازار روسها جلفا در حال حاضر بود با مغازه هایی در قالب دکه . مراکز خرید جلفا علاوه بر اینکه برای مسافران جلفا جذابیت دارن ، بسیار مورد علاقه کسانی هستن که تومسیر سفر به ارمنستان از جلفا توقف میکنن یا تو مسیر سفر به نخجوان از جلفا عبور میکنن. گروه دیگر بازدیدکنندکان از مراکز خرید جلفا اتباع ارمنستان و نخجوان هستند که با توجه به نوسانات نرخ ارز هر زمانی که خرید از جلفا مقرون به صرفه باشه، حضور پررنگی در مراکز خرید جلفا دارن. البته خریدهای این گردشگران خارجی جلفا الزاما با ریال نیست. اغلب اتباع نخجوان با مانات هم در جلفا خرید میکنن. با توجه به وجود صرافیهای جلفا که تقریبا همیشه موجودی مناسبی از مانات و لاری برای تنبدیل کردن دارند، صاحبان مغازه ها از این گردشگران خارجی خیلی استقبال میکنن.

ما در وبلاگ ارسیار مهمترین مراکز خرید جلفا رو با توضیحات کامل در مورد محصولاتی که میتونید بخرید، آدرس و لیست فروشگاههای مراکز خرید براتون آماده کردیم. لینکهای زیر رو ببینید لطفا

اسفند 23
سیتی سنتر جلفا

با یه پیاده روی کوتاه از میدان عاشورا به سمت میدان گمرک جلفا میتونید مراکز تجاری مهم جلفا رو ببینید. به فاصله کمتر از یک کیلومتر میتونید بازار روسها در سمت چپ، بازار آراز، سیتی سنتر، مرکز خرید ایرانیان، نمایندگی کریستال پاشاباحچه در جلفا و تعداد زیادی مغازه بزرگ دیگر را در سمت راست ببینید.

اسفند 23
معرفی بازار روسهای جلفا-روس بازاری

در حال حاضر بخشی از این بازار سرپوشیده و قسمتی سر باز است. انواع پوشاک زنانه و مردانه شوینده ها و لوازم بهداشتی و خوراکی با توع بالا در این بازار پیدا میشود. بر خلاف بازار آراز و مجتمع های تجاری جدید در این بازار لباس راحتی زنانه، لباس کودک و لباس زیر چندان زیاد نیست. در عوض میتوانید لباسهای مردانه را با تنوع و کیفیت بالا پیدا کنید.

اسفند 23
معرفی بازار آراز جلفا

مرکز تجاری بازار آراز در نزدیکی مرکز خرید سیتی سنتر جلفا واقع شده و درواقع بعضی از مغازه های بازار آراز جلفا یکی از دربهایشان به بازار آراز و درب دیگرشان به سیتی سنتر باز میشود.

از جلفا چی بخرم؟ از کدام مرکز خرید جلفا بخرم؟

 

فروشگاه های بازار آراز و بازار روس ها عموماً شکل و فرم بازارچه مرزی قدیم را حفظ کرده و در محل هایی به صورت سر پوشیده و در بخش هایی به صورت سرباز مستقر شدند. اما مرکز خرید سیتی سنتر یک مرکز خرید مدرن در دو طبقه و دارای امکانات خوبی مثل پله برقی، آسانسور، پارکینگ اختصاصی، نمازخانه ،کافی شاپ و محل سرو غذاست.

اگرچه تقریباً همه محصولات اصلی در اکثر مراکز خرید و بازارهای جلفا یافت می شوند اما در حالت کلی بهتر است:

  • برای خرید لباس های مردانه مثل کاپشن کت و شلوار های جین و کتان به بازار روسها مراجعه کنید.
  • لباس های راحتی زنانه، مردانه و بچگانه در بازار زیاد است و در تعداد زیادی از مغازه ها میتونید خرید کنید.
  • فروشگاه لباس زیر را در بازار آراز و سیتی سنتر به تعداد زیادی می تونید پیدا کنید.
  • محصولات شوینده و بهداشتی و آرایشی تقریباً در هر سه بازار به تعداد و تنوع مناسب و قیمت خوب وجود دارد.
  • اگر قصد خرید لباس برای بچه ها دارید سیتی سنتر گزینه خیلی خوبی است خیلی خوبیه.
  • در عوض برای خرید محصولات خانه و آشپزخانه و به ویژه سرویس های چینی، کریستال و سرویس های قابلمه بهتر است به بازار آراز و سیتی سنتر مراجعه کنید. چون بازار روسها مغازه های قابل توجهی برای فروش لوازم خانگی ندارد. مرکز خرید ستارخان جلفا هم نمایندگی شفر و چند برند دیگر را داشت که اخیرا به نظر میرسه جمع شدن.
  • اگر دوست دارید بلوزهای زنانه کار شده و متنوع را با قیمت نزدیک به عمده بخرید بهتر است به بازار روسها بروید.
  • خوراکی ها مثل انواع کنسرو شکلات و زیتون در هر سه بازار بزرگ روسها، آراز و سیتی سنتر جلفا به وفور یافت می شوند.
  • برای خرید کیف و کفش های زنانه و مردانه بازار آراز تنوع بیشتری نسبت به بقیه مراکز در این مسیر دارد و پس از آن سیتی سنتر توصیه می شود.
  • در مرکز خرید سیتی سنتر و بازار آراز می توانید چند فروشگاه مرتبط با تجهیزات شکار، سفر، کمپینگ و محصولات ورزشی را ببینید.
  • حدفاصل بازار روزها و بازار آراز چند فروشگاه و مرکز خرید بزرگ لباس را می بینید که می توانید لباس های مجلسی، شومیز، پیراهن، دامن، سارافون، شلوار، کیف و کفش را با کیفیت های مناسب و تنوع بسیار بالا از آنها خرید کنید.
  • یک فروشگاه بزرگ محصولات کریستالی پاشاباغچه در حد فاصله بین بازار آراز و بازار روسها وجود دارد که میتوانید محصولات پاشاباغچه را با تنوع بسیار بسیار زیاد و قیمت خیلی مناسب نسبت به فروشگاه های مشابه و دیجی کالا از این فروشگاه خرید کنید. در برخی مواقع تفاوت قیمت این فروشگاه با سایت دیجی کالا نزدیک به ۴۰ درصد است.

از جلفا چی نخرم؟

برخی از محصولات نیز در بازار جلفا از تنوع کمتری برخوردارند، یا اینکه قیمت آنها در مقایسه با شهرهای دیگر تفاوت چندانی ندارد. به عنوان مثال خرید مانتو و لوازم برقی منزل از این نوع است.

در مورد مانتو اغلب مغازه های جلفا که مانتو را به صورت محدود و در فصل های خاص سال ارائه می کنند عموما دارای تنوع اندکی بوده و قیمت های بالایی دارند. همچنین کت و دامن زنانه نیز در فروشگاه های جلفا به اندازه لباس راحتی فراوان نیست اما قیمت مناسبی دارد.

بازار جلفا بهتر است یا ماکو؟

یکی از سوالاتی که برای مسافران پیش می آید مقایسه بازار جلفا و ماکو است و میپرسند بازار جلفا بهتر است یا ماکو؟ این دو شهر فاصله کمی از همدیگر دارند و اغلب مسافران به یکی از این دو شهر، علاقه مند هستند با طی کردن مسیر زیبای جاده مرزی ارس ضمن بهره مندی از مسیر بسیار زیبا و چشم نواز و مناظر این مسیر شانس خرید در هر دو بازار را داشته باشند. در حالت کلی می‌توان گفت نوع محصولات ارائه شده تفاوت چندانی ندارد، اما بازار ماکو دارای محصولاتی با بازه قیمتی بالاتر و گران تر است.

از بازار جلفا خرید کنم یا بانه؟

برای خرید لوازم برقی بزرگ منزل مثل  تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و یخچال و جاروبرقی و نظایر اینها، جلفا گزینه مناسبی نیست و احتمالاً خرید از بازارهای مرزی دیگر مثل بانه انتخاب بهتری است.

اما در مورد پوشاک، مواد شوینده، لوازم آشپزخانه و لوازم ورزشی خرید از جلفا ارزانتر و به صرفه تر است.

همچنین برای ابزاری برقی آشپزخانه مثل

انواع غذا ساز

خردکن

همزن

چرخ گوشت

آسیاب

آب میوه گیری

چای ساز و قهوه جوش

که در جلفا هم تنوع خوبی دارند، قیمتهای بانه ارزانتر است. 

برای خرید اینترنتی از بازار جلفا در اینستاگرام چکار کنم؟

ما در سایت ارسیار لیست فروشگاههای جلفا را برای شما آماده کرده ایم. در ارسیار علاوه بر اسم و آدرس و لیست و عکس محصولات شما میتوانید شماره تلفن فروشگاههای جلفا، موبایل مدیر فروشگاه و پیج اینستاگرام فروشگاههای مراکز خرید جلفا رو ببینید و برای خرید اینترنتی از بازار جلفا اقدام کنید.

کافیه با کلیک بر روی هر کدام از دسته بندی ها، فروشگاههای را که در جلفا ارائه کننده محصولات مورد نظر شما هستند پیدا کنید و از طریق تماس تلفنی، واتساپ، تلگرام و یا پیج اینستاگرام با مدیر فروشگاه تماس بگیرید تا در صورت تمایل محصولات مورد نظر را برای شما ارسال کنند.

لطفاً تجربیات خرید خود را در سایت ارس یار و در صفحه فروشگاه ها با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید تا همه دوستان بتوانند از تجربیات همدیگر استفاده کنند و خرید خوبی در جلفا تجربه کنند.

این اطلاعات حتی برای مسافرانی که قصد خرید اینترنتی ندارند نیز مفید است زیرا به آنها کمک می‌کند تا در خرید های حضوری خود با اطلاعات بیشتر و بررسی و مقایسه فروشگاه ها از قبل از سفر، بتوانند خرید ارزان و دلچسبی را در جلفا تجربه کنند.

راهنمای خرید مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی از جلفا

عمده محصولاتی که تو دسته مواد شوینده و بهداشتی در جلفا با قیمت مناسب و تنوع بالا میتونید پیدا کنید شامل اینها میشه: 

  • شامپو نرم کننده و محصولات مراقبت از موی خارجی
  • خمیردندانهای خارجی
  • کرم های نرم کننده و آرایشی مختلف
  • محصولات آرایشی
  • پودر، ژل و قرص ماشین ظرفشویی
  • نمک و جرم گیر ماشین ظرفشویی
  • پودر و مایع ماشین لباسشویی
  • جرم گیر ماشین لباسشویی
  • صابونهای جامد و مایع خارجی
  • مسواک برقی و سری مسواک برقی 
  • محصولات سلولزی بهداشتب کودکان و بزرگسالان
  • محصولات فینیش، سیگنال، پریل، پرسیل، اورال بی، نیوآ، آرکو

راهنمای خرید لباس، کالای خواب و منسوجات از جلفا

عمده محصولاتی که تو دسته لباس و منسوجات در جلفا با قیمت مناسب و تنوع بالا میتونید پیدا کنید شامل اینها میشه: 

  • لباس های راحتی زنانه، مردانه و بچگانه که در بسته بندی های تکی و به صورت ست های تیشرت و شلوارک یا بلوز و شلوار و تاپ و شلوارک ارائه می شود تیشرت ها و شلوارهای نخی و ترک
  • انواع شومیز
  • لباسهای مجلسی زنانه
  • انواع بلوز های کار شده زنانه
  • انواع جوراب ها و جوراب شلواری ترک
  • کالای خواب شامل ملحفه روتختی و ست های کامل کالای خواب
  • شلوار های مردانه از جنس کتان و جین
  • شلوار های زنانه و بچه گانه
  • کت و کاپشن و پالتو
  • انواع کفشهای مجلسی
  • لباس های زیر مردانه و زنانه با جنس های بسیار عالی و نخی ترک
  • انواع حوله و پارچه آشپزخانه

راهنمای خرید مواد غذایی خارجی و خوراکی از جلفا

عمده محصولاتی که تو دسته مواد غذایی خارجی و خوراکیها در جلفا با قیمت مناسب و تنوع بالا میتونید پیدا کنید شامل اینها میشه:

انواع شکلات ها و تافی های خارجی

شکلات صبحانه خارجی

بیسکویت های خارجی

زیتون و روغن زیتون اعلای خارجی

مربای گردوی ارمنستان

انواع کنسرو

محصولات شیرینی پزی و مواد اولیه لازم برای غذاهای ترکیه مثل خمیر، وانیل، مانتی

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه از جلفا

عمده محصولاتی که تو دسته محصولات خانه و آشپزخانه در جلفا با قیمت مناسب و تنوع بالا میتونید پیدا کنید شامل اینها میشه:

ظروف چینی عمدتا شامل چینی های ترکیه، ایتالیا هستند.

  • سرویس های غذاخوری
  •  سرویس های چای خوری
  • ست فنجان و نعلبکی چینی و کریستال 
  • ظروف چینی مختلف برای سرو غذا
  • ظروف پیرکس مخصوص پختن غذا و سرو غذا مثل قابلمه های پیرکس و قوری پیرکس
  • محصولات پلاستیکی و انواع خرده ریزهای آشپزخانه
  • سرویس های قاشق و چنگال، کارد و چنگال
  • سرویس قابلمه و ماهیتابه و قابلمه ها و ماهیتابه های تکی گرانیتی و سرامیکی
  • ظروف فر و مایکروفر
  • لوازم برقی آشپزخانه
  • میوه خوری ، شکلات خوری و آجیل خوری های بسیار زیبای کریستال
  •  لوازم تزیینی منزل از جنس کریستال و چینی طلاکوب
  • ست فنجان و سینی آینه ای بسیار زیبا